Detailanzeige
- Titel
- Music and the Arts in England, c. 1670–1750
- Zitierfähige Url:
- https://nbn-resolving.org/urn:nbn:de:bsz:14-qucosa2-732020
- Konferenz
- Musik und die Künste in der englischen Frühaufklärung (ca. 1670–1750) / Music and the Arts in England, c. 1670–1750. Universität Hamburg, Institut für Historische Musikwissenschaft , 27.−29. Juni 2019
- DOI
- https://doi.org/10.25366/2020.112
- Abstract (DE)
- Das Verhältnis der Künste zueinander wurde im England des 17. und 18. Jahrhundert vielfach diskutiert und in durchaus disparater Art und Weise immer wieder neu verhandelt. Gründe dafür liegen nicht zuletzt in einem grundlegenden sozialen Wandel, der zu veränderten Produktions- wie Rezeptionsbedingungen der Künste führte und in unterschiedlichen Prozessen der Professionalisierung und damit einhergehenden Legitimationsbestrebungen resultierte. Musik unterschiedlicher Genres und Darbietungsformen war dabei omnipräsent und konnte häufig als ‚kleine‘, ‚große‘ oder ‚Zwillingsschwester‘ anderer Künste in Erscheinung treten. Entsprechend waren die Künste nicht nur von Wechselwirkungen miteinander, sondern auch von gegenseitigen Abhängigkeiten geprägt. Die vorliegende Publikation widmet sich soziokulturellen Kontexten sowie rezeptiven und produktiven Wechselwirkungen der Künste in England im Zeitraum von ca. 1670–1750. Durch die vielseitige Kompatibilität von Musik innerhalb multimedialer künstlerischer Darbietungsformen bietet sie sich dafür als hervorragender Dreh- und Angelpunkt an.
- Abstract (EN)
- There were various discussions on, and re-evaluations of, the interrelations of the arts in Engand in the seventeenth and eighteenth centuries. The origins of these disputes were multi-layered and deeply rooted in fundamental social change which led to new conditions for the creation and reception of art, permitting new configurations for the professionalization of artists and the legitimation of the arts. Music of all kinds and genres was present in many parts of everyday life and a frequent little, twin or big sister to all the arts in discussion as well as practice. Therefore, the arts were not only interrelated but depended on one another to a certain degree within a diverse ‘public’ sphere. This publication explores socio-cultural contexts and critical as well as artistic interrelations of the arts in England, c. 1670–1750. Music’s salient compatibility with different arts makes it an ideal linchpin for delving into the reciprocity of the arts.
- Freie Schlagwörter (DE)
- England, Musik, Künste, 17. Jahrhundert, 18. Jahrhundert
- Freie Schlagwörter (EN)
- England, music, arts, 17th century, 18th century
- Klassifikation (DDC)
- 780
- Klassifikation (RVK)
- LP 13000
- HerausgeberIn
- Ina Knoth
- Version / Begutachtungsstatus
- angenommene Version / Postprint / Autorenversion
- URN Qucosa
- urn:nbn:de:bsz:14-qucosa2-732020
- Veröffentlichungsdatum Qucosa
- 18.12.2020
- Dokumenttyp
- Konferenzband
- Sprache des Dokumentes
- Englisch
- Deutsch
- Lizenz / Rechtehinweis
CC BY-SA 4.0
- How to Deal with Music and the Arts in England, c. 1670–1750? Some Introductory Remarks
- Sites and Sounds: The Cultural Topography of English Music, 1670–1750
- „training […] at his father’s hands and at those of the musical community that surrounded these families“: Musikerfamilien als Ort der Ausbildung und Professionalisierung
- Raising the Status of Music and the Musician at the Academy of Ancient Music in Eighteenth-Century London
- Musik ist, was man fühlt. Der Spuk John Lockes in Charles Avisons Essay on Musical Expression
- Art Criticism and the Professional Perspective: The Functions of Analogies between Music and Painting in Charles Avison’s Essay on Musical Expression and William Hogarth’s Analysis of Beauty
- The Pastoral Pipes: A New Musical Instrument and the Aesthetics of Neo-Classicism
- „E manca l’arte“? Die intermediale Pasticcio-Ästhetik im London des beginnenden 18. Jahrhunderts
- The Contribution of Dance and Pantomime to London’s Musical Culture
- A Theatre of Catches – Dialogue, Theatre and Ritual in the Restoration Catch
- Self-Celebratory Musical Acts: Cecilian Odes and Other Sung Texts as a Means of Acknowledging the Place of Music within the Arts