Detailanzeige
- AutorIn
- Christiane Lenord
- Titel
- “Positive action through positive reinforcement”
- Untertitel
- An example of performance-based music education in contrast to a reflection-based music lesson
- Zitierfähige Url:
- https://nbn-resolving.org/urn:nbn:de:bsz:14-qucosa2-346137
- Quellenangabe
- Comparing international music lessons on video - 14
Herausgeber: Christopher Wallbaum
Erscheinungsort: Hildesheim
Verlag: Georg Olms Verlag
Erscheinungsjahr: 2018
Titel Schriftenreihe: Hochschule für Musik und Theater 'Felix Mendelssohn Bartholdy' Leipzig - Schriften
Bandnummer Schriftenreihe: 14
Seiten: 155-178
ISBN: 978-3-487-15633-0 - Erstveröffentlichung
- 2018
- Abstract (EN)
- This article deals with the differences of a performance-based approach of music education in the USA and a reflection-based approach in Germany. The lessons represent very different ways to reach students through music. The students respond either more enthusiastic or more rational, but always positively.
- Freie Schlagwörter (DE)
- Musikunterricht, Musikdidaktik, Unterrichtsforschung
- Freie Schlagwörter (EN)
- Comparative Music Education, Music Education California, Music Education Germany, Philosophy of Music Education, Praxial Music Education, Music Education
- Klassifikation (DDC)
- 780
- Klassifikation (RVK)
- LR 56940
- Herausgeber (Institution)
- Hochschule für Musik und Theater 'Felix Mendelssohn Bartholdy' Leipzig
- Verlag
- Georg Olms Verlag, Hildesheim
- Version / Begutachtungsstatus
- aktualisierte Version
- URN Qucosa
- urn:nbn:de:bsz:14-qucosa2-346137
- Veröffentlichungsdatum Qucosa
- 23.07.2019
- Dokumenttyp
- Buchbeitrag
- Sprache des Dokumentes
- Englisch
- Lizenz / Rechtehinweis