Detailanzeige
- AutorIn
- Lluïsa Pardàs
- Titel
- Constructivism and Collaborative Learning in Music Teaching
- Zitierfähige Url:
- https://nbn-resolving.org/urn:nbn:de:bsz:14-qucosa2-346193
- Quellenangabe
- Comparing international music lessons on video - 14
Herausgeber: Christopher Wallbaum
Erscheinungsort: Hildesheim
Verlag: Georg Olms Verlag
Erscheinungsjahr: 2018
Titel Schriftenreihe: Hochschule für Musik und Theater 'Felix Mendelssohn Bartholdy' Leipzig - Schriften
Bandnummer Schriftenreihe: 14
Seiten: 179-195
ISBN: 978-3-487-15633-0 - Erstveröffentlichung
- 2018
- Abstract (EN)
- The lessons from Catalonia and Sweden, based in instrumental or vocal music performance, are analysed taking into account the respective teachers’ goals and practices. The implications of the two different methodologies used, top-down big ensemble and collaborative small groups, and their relationship to constructivist pedagogies are discussed.
- Freie Schlagwörter (EN)
- Comparative Music Education, Constructivism, Collaborative Learning, Student-centred Approach, Classroom Instrumental Learning, Music Education Catalonia, Philosophy of Music Education
- Klassifikation (DDC)
- 780
- Klassifikation (RVK)
- LR 56940
- Verlag
- Georg Olms Verlag, Hildesheim
- Publizierende Institution
- Hochschule für Musik und Theater 'Felix Mendelssohn Bartholdy' Leipzig, Leipzig
- Version / Begutachtungsstatus
- aktualisierte Version
- URN Qucosa
- urn:nbn:de:bsz:14-qucosa2-346193
- Veröffentlichungsdatum Qucosa
- 23.07.2019
- Dokumenttyp
- Buchbeitrag
- Sprache des Dokumentes
- Englisch
- Lizenz / Rechtehinweis