Detailanzeige
- AutorIn
- Andreas Lehmann-Wermser
- Titel
- How lessons are structured
- Zitierfähige Url:
- https://nbn-resolving.org/urn:nbn:de:bsz:14-qucosa2-346254
- Quellenangabe
- Comparing international music lessons on video - 14
Herausgeber: Christopher Wallbaum
Erscheinungsort: Hildesheim
Verlag: Georg Olms Verlag
Erscheinungsjahr: 2018
Titel Schriftenreihe: Hochschule für Musik und Theater 'Felix Mendelssohn Bartholdy' Leipzig - Schriften
Bandnummer Schriftenreihe: 14
Seiten: 209-237
ISBN: 978-3-487-15633-0 - Erstveröffentlichung
- 2018
- Abstract (EN)
- This chapter demonstrates how distinct positions in “Didactics” structure lessons in general, even down to structures in interaction. Another focus lies in the role of assessment in a comparison between the Lower-Saxony- and the Scottland-Lesson. It can be shown that the role of assessment that is proposed by the school administration influences classroom action, again down to structures of interaction.
- Freie Schlagwörter (DE)
- Musikunterricht, Musikdidaktik, Musikpädagogik, Unterrichtsforschung
- Freie Schlagwörter (EN)
- Comparative Music Education, Music Education Germany, Music Education Scotland, Philosophy of Music Education, Music Learning, Music Education, Neoliberalism
- Klassifikation (DDC)
- 780
- Klassifikation (RVK)
- LR 56940
- Herausgeber (Institution)
- Hochschule für Musik und Theater 'Felix Mendelssohn Bartholdy' Leipzig
- Verlag
- Georg Olms Verlag, Hildesheim
- Version / Begutachtungsstatus
- aktualisierte Version
- URN Qucosa
- urn:nbn:de:bsz:14-qucosa2-346254
- Veröffentlichungsdatum Qucosa
- 23.07.2019
- Dokumenttyp
- Buchbeitrag
- Sprache des Dokumentes
- Englisch
- Lizenz / Rechtehinweis