Detailanzeige
- AutorIn
- Olle Zandén
- Titel
- Enacted possibilities for learning in goals- and results-based music teaching
- Zitierfähige Url:
- https://nbn-resolving.org/urn:nbn:de:bsz:14-qucosa2-346284
- Quellenangabe
- Comparing international music lessons on video - 14
Herausgeber: Christopher Wallbaum
Erscheinungsort: Hildesheim
Verlag: Georg Olms Verlag
Erscheinungsjahr: 2018
Titel Schriftenreihe: Hochschule für Musik und Theater 'Felix Mendelssohn Bartholdy' Leipzig - Schriften
Bandnummer Schriftenreihe: 14
Seiten: 255-274
ISBN: 978-3-487-15633-0 - Erstveröffentlichung
- 2018
- Abstract (EN)
- In this chapter, enacted possibilities for learning in a Scottish and a Swedish music lesson are analysed and compared with the intended learning outcomes as defined in the Swedish national curriculum. The Scotland-Lesson proves to place more emphasis on music's auditive aspects while the Sweden-Lesson focuses playing as individual manual skills.
- Freie Schlagwörter (EN)
- Comparative Music Education, Comparative International Music Education, Music Education Sweden, Music Education Scotland, Philosophy of Music Education, Music Education, Video research, Analytical Short Film
- Klassifikation (DDC)
- 780
- Klassifikation (RVK)
- LR 56940
- Herausgeber (Institution)
- Hochschule für Musik und Theater 'Felix Mendelssohn Bartholdy' Leipzig
- Verlag
- Georg Olms Verlag, Hildesheim
- Version / Begutachtungsstatus
- aktualisierte Version
- URN Qucosa
- urn:nbn:de:bsz:14-qucosa2-346284
- Veröffentlichungsdatum Qucosa
- 23.07.2019
- Dokumenttyp
- Buchbeitrag
- Sprache des Dokumentes
- Englisch
- Lizenz / Rechtehinweis