Detailanzeige
- AutorIn
- Christian Rolle
- Titel
- What can we expect from international comparison in the field of music education?
- Untertitel
- Opportunities and challenges
- Zitierfähige Url:
- https://nbn-resolving.org/urn:nbn:de:bsz:14-qucosa2-346302
- Quellenangabe
- Comparing international music lessons on video - 14
Herausgeber: Christopher Wallbaum
Erscheinungsort: Hildesheim
Verlag: Georg Olms Verlag
Erscheinungsjahr: 2018
Titel Schriftenreihe: Hochschule für Musik und Theater 'Felix Mendelssohn Bartholdy' Leipzig - Schriften
Bandnummer Schriftenreihe: 14
Seiten: 301-313
ISBN: 978-3-487-15633-0 - Erstveröffentlichung
- 2018
- Abstract (EN)
- Analysing the conversations at the conference the chapter addresses fundamental issues of cultural comparison in music education. There is a disciplinary bias that can tempt the researcher to overestimate cultural conditions. This could lead to cultural relativism that keeps us from critically addressing normative issues associated with aims and contents of music education.
- Freie Schlagwörter (DE)
- Philosophie der Musikpädagogik, International vergleichende Musikpädagogik
- Freie Schlagwörter (EN)
- Comparative Music Education, Comparative International Music Education, Philosophy of Music Education, Music Education
- Klassifikation (DDC)
- 780
- Klassifikation (RVK)
- LR 56940
- Herausgeber (Institution)
- Hochschule für Musik und Theater 'Felix Mendelssohn Bartholdy' Leipzig
- Verlag
- Georg Olms Verlag, Hildesheim
- Version / Begutachtungsstatus
- aktualisierte Version
- URN Qucosa
- urn:nbn:de:bsz:14-qucosa2-346302
- Veröffentlichungsdatum Qucosa
- 23.07.2019
- Dokumenttyp
- Buchbeitrag
- Sprache des Dokumentes
- Englisch
- Lizenz / Rechtehinweis