Detailanzeige
- AutorIn
- Daniel Prantl
- Christopher Wallbaum
- Titel
- The analytical short film in teacher education
- Untertitel
- Report of an accompanying research study in university teaching
- Zitierfähige Url:
- https://nbn-resolving.org/urn:nbn:de:bsz:14-qucosa2-346313
- Quellenangabe
- Comparing international music lessons on video - 14
Herausgeber: Christopher Wallbaum
Erscheinungsort: Hildesheim
Verlag: Georg Olms Verlag
Erscheinungsjahr: 2018
Titel Schriftenreihe: Hochschule für Musik und Theater 'Felix Mendelssohn Bartholdy' Leipzig - Schriften
Bandnummer Schriftenreihe: 14
Seiten: 317-333
ISBN: 978-3-487-15633-0 - Erstveröffentlichung
- 2018
- Abstract (EN)
- This chapter presents the application of the method of the Analytical Short Film in teacher education seminars and the main results of an accompanying research. Central findings indicate that the usage of the method increases the students’ abilities of reasoning on a scientific basis and improves their levels of reflection (Roters 2012).
- Freie Schlagwörter (DE)
- Reflexionskompetenz, Lehrerbildung
- Freie Schlagwörter (EN)
- Qualitative Research, Refelection in teacher teaching, Teacher teaching, Videography, Comparative Video Research, Methods of videography, Music Education
- Klassifikation (DDC)
- 780
- Klassifikation (RVK)
- LR 56940
- Herausgeber (Institution)
- Hochschule für Musik und Theater 'Felix Mendelssohn Bartholdy' Leipzig
- Verlag
- Georg Olms Verlag, Hildesheim
- Version / Begutachtungsstatus
- aktualisierte Version
- URN Qucosa
- urn:nbn:de:bsz:14-qucosa2-346313
- Veröffentlichungsdatum Qucosa
- 23.07.2019
- Dokumenttyp
- Buchbeitrag
- Sprache des Dokumentes
- Englisch
- Lizenz / Rechtehinweis