Detailanzeige
- AutorIn
- Friederike Höschel
- Titel
- “Doing Gender” in the music classroom
- Untertitel
- Analytical short film (ASF) about “Doing Gender”-processes in the Bavaria-Lesson
- Zitierfähige Url:
- https://nbn-resolving.org/urn:nbn:de:bsz:14-qucosa2-346399
- Quellenangabe
- Comparing international music lessons on video - 14
Herausgeber: Christopher Wallbaum
Erscheinungsort: Hildesheim
Verlag: Georg Olms Verlag
Erscheinungsjahr: 2018
Titel Schriftenreihe: Hochschule für Musik und Theater 'Felix Mendelssohn Bartholdy' Leipzig - Schriften
Bandnummer Schriftenreihe: 14
Seiten: 347-366
ISBN: 978-3-487-15633-0 - Erstveröffentlichung
- 2018
- Abstract (EN)
- The Chapter shows the phenomenon of “Doing Gender” taking place in a part of the Bavaria-Lesson. And what is more, it shows, that boys are “doing girl” and girls are “doing boy”. The chapter doesn’t offer implications for music educators explicitly, but shows an Analytical Short Film (ASF) serving as evidence.
- Freie Schlagwörter (DE)
- Gender, Unterricht, Soziale Praktiken
- Freie Schlagwörter (EN)
- Gender, Doing gender, Gender stereotypes, Borderwork, Dancing, Interaction, Music Education, Video research, Analytical Short Film
- Klassifikation (DDC)
- 780
- Klassifikation (RVK)
- LR 56940
- Herausgeber (Institution)
- Hochschule für Musik und Theater 'Felix Mendelssohn Bartholdy' Leipzig
- Verlag
- Georg Olms Verlag, Hildesheim
- Version / Begutachtungsstatus
- aktualisierte Version
- URN Qucosa
- urn:nbn:de:bsz:14-qucosa2-346399
- Veröffentlichungsdatum Qucosa
- 23.07.2019
- Dokumenttyp
- Buchbeitrag
- Sprache des Dokumentes
- Englisch
- Lizenz / Rechtehinweis