Detailanzeige
- AutorIn
- Olle Zandén
- Titel
- Didactical encounters: a topic-based analysis of attempts at shared understanding in eight music classrooms from seven countries
- Zitierfähige Url:
- https://nbn-resolving.org/urn:nbn:de:bsz:14-qucosa2-346419
- Quellenangabe
- Comparing international music lessons on video - 14
Herausgeber: Christopher Wallbaum
Erscheinungsort: Hildesheim
Verlag: Georg Olms Verlag
Erscheinungsjahr: 2018
Titel Schriftenreihe: Hochschule für Musik und Theater 'Felix Mendelssohn Bartholdy' Leipzig - Schriften
Bandnummer Schriftenreihe: 14
Seiten: 367-401
ISBN: 978-3-487-15633-0 - Erstveröffentlichung
- 2018
- Abstract (DE)
- Excerpts from classroom interaction in video recorded music lessons is analysed for dialogical structure and evidenced degree of shared topics. Each single turn is analysed according to agent, modality and function. It is suggested, that this analytical approach can be used both for comparative studies and as a means for teachers to improve their teaching.
- Freie Schlagwörter (EN)
- Didactical Encounters, Video research, Classroom interaction, Comparative music education, Comparative international music education, Music education
- Klassifikation (DDC)
- 780
- Klassifikation (RVK)
- LR 56940
- Herausgeber (Institution)
- Hochschule für Musik und Theater 'Felix Mendelssohn Bartholdy' Leipzig
- Verlag
- Georg Olms Verlag, Hildesheim
- Version / Begutachtungsstatus
- aktualisierte Version
- URN Qucosa
- urn:nbn:de:bsz:14-qucosa2-346419
- Veröffentlichungsdatum Qucosa
- 23.07.2019
- Dokumenttyp
- Buchbeitrag
- Sprache des Dokumentes
- Englisch
- Lizenz / Rechtehinweis