Detailanzeige
- AutorIn
- Christopher Wallbaum
- Titel
- Summary comparing normative constellations in music education
- Zitierfähige Url:
- https://nbn-resolving.org/urn:nbn:de:bsz:14-qucosa2-346467
- Quellenangabe
- Comparing international music lessons on video - 14
Herausgeber: Christopher Wallbaum
Erscheinungsort: Hildesheim
Verlag: Georg Olms Verlag
Erscheinungsjahr: 2018
Titel Schriftenreihe: Hochschule für Musik und Theater 'Felix Mendelssohn Bartholdy' Leipzig - Schriften
Bandnummer Schriftenreihe: 14
Seiten: 405-426
ISBN: 978-3-487-15633-0 - Erstveröffentlichung
- 2018
- Abstract (EN)
- This summary connects parts of nearly every chapter of the book with a thick brush regarding normative constellations. Comparing the constellations shows both, how practices within lessons are normatively connected with practices in other social fields, and that there are fractures that show a need for further research. In conclusion I sketch a model for comparative praxial music education.
- Freie Schlagwörter (DE)
- Komparative Musikpädagogik, Philosophie der Musikpädagogik, Normen im Musikunterricht, Musikpaedagogik, Musikdidaktik, Kulturvergleich, Kritische Musikpädagogik
- Freie Schlagwörter (EN)
- Comparative Music Education, Comparative International Music Education, Philosophy of Music Education, Music Education, Comparative Education
- Klassifikation (DDC)
- 780
- Klassifikation (RVK)
- LR 56940
- Herausgeber (Institution)
- Hochschule für Musik und Theater 'Felix Mendelssohn Bartholdy' Leipzig
- Verlag
- Georg Olms Verlag, Hildesheim
- Version / Begutachtungsstatus
- aktualisierte Version
- URN Qucosa
- urn:nbn:de:bsz:14-qucosa2-346467
- Veröffentlichungsdatum Qucosa
- 23.07.2019
- Dokumenttyp
- Buchbeitrag
- Sprache des Dokumentes
- Englisch
- Lizenz / Rechtehinweis