Detailanzeige
- AutorIn
- Andreas Möllenkamp
- Titel
- Paradigms of Music Software Development
- Zitierfähige Url:
- https://nbn-resolving.org/urn:nbn:de:bsz:14-qucosa2-806240
- Konferenz
- 9th Conference on Interdisciplinary Musicology - CIM14. Staatliches Institut für Musikforschung, Berlin, 4.-6.12.2014
- Quellenangabe
- 9th Conference on Interdisciplinary Musicology – CIM14 : Proceedings
Herausgeber: Timour Klouche, Eduardo R. Miranda
Erscheinungsort: Berlin
Verlag: Staatliches Institut für Musikforschung
Erscheinungsjahr: 2014
Seiten: 61-63 - Erstveröffentlichung
- 2014
- DOI
- https://doi.org/10.25366/2022.99
- Abstract (EN)
- On the way to a more comprehensive and integrative historiography of music software, this paper proposes a survey of the main paradigms of music software development from the 1950s to the present. Concentrating on applications for music composition, production and performance, the analysis focusses on the concept and design of the human-computer-interaction as well as the implicit user.
- Freie Schlagwörter (DE)
- Musik, Software, Historiografie, Komposition, Produktion, Aufführung
- Freie Schlagwörter (EN)
- Music, Software, Historiography, Composition, Production, Performance
- Klassifikation (DDC)
- 780
- Klassifikation (RVK)
- LP91000
- Verlag
- Staatliches Institut für Musikforschung, Berlin
- Version / Begutachtungsstatus
- publizierte Version / Verlagsversion
- URN Qucosa
- urn:nbn:de:bsz:14-qucosa2-806240
- Veröffentlichungsdatum Qucosa
- 13.09.2022
- Dokumenttyp
- Konferenzbeitrag
- Sprache des Dokumentes
- Englisch
- Lizenz / Rechtehinweis
CC BY 4.0